05-10-2023
In volle zomervakantie, half juli, lanceerde beautyonderneemster Caroline Rigo (RiGorgeous) en haar minerale make-up merk Cent Pur Cent een revolutionaire, gratis beautyapp: “Samen met het team van Menwise (APPWISE), dat recent nog de ‘JCI Limburg Award’ won, hebben we vooral voor onze community en talrijke gebruikers één beautyplatform ontwikkeld waar ze alle informatie terugvinden in de vorm van tutorials, blogs, looks en informatie over onze producten. Alles gebeurt op een gepersonaliseerde manier. Zodra je de app downloadt, krijg je een aantal vragen waardoor die jouw persoonlijk profiel aanmaakt en jou op basis hiervan verder adviseert. Wie producten koopt, spaart punten op een digitale spaarkaart. Deze laatste vervangt binnenkort de klassieke stempelkaart. Ook de favoriete apotheken van onze gebruikers worden bij een aankoop beloond met loyaliteitspunten (credits) die ze kunnen inruilen voor POS-materiaal of extra testers. Naast permanente updates en nieuwe content, investeerden we al 250.000 euro in dit verhaal. Net zoals we het eerste Belgische make-up merk zijn dat een make-up festival organiseert (KabukiFest), is onze app opnieuw een staaltje pionierswerk. De 4500 downloads in de eerste vier dagen hebben samen met de vele positieve reacties onze verwachtingen ruimschoots overtroffen. Ondertussen zijn we ruim twee maanden na de lancering en naderen we de kaap van 10.000 gebruikers. Binnen het eerste jaar willen we dat 30.000 mensen onze app altijd op zak hebben. Een stevig cijfer, maar wel een realistische doelstelling waar we keihard voor gaan”, zegt Digital Marketingverantwoordelijke Veronique De Vliegher namens Cent Pur Cent.
Veronique De Vliegher © Cent Pur Cent
Mannen
Alle beautycontent op 1 platform: persoonlijk make-up advies, tutorials, blogs, en nog veel meer. Je kan er zelfs punten sparen én jezelf inschrijven voor workshops. Zo uniek en bijzonder is de gratis beautyapp van het Belgische minerale make-up merk Cent Pur Cent. Het populaire merk wordt verdeeld in bijna 1000 apotheken in België, die ook beloond worden met de aankopen van de app-gebruikers. “We zijn op hetzelfde moment uitgekomen dat Charlotte Tilbury haar internationale make-up-app beschikbaar maakte in de App-store en bij Google Play. Als Belgisch cosmeticamerk zijn we hiermee trendsetters in eigen land. Deze maand verschijnt onze eerste mannelijke skincare-collectie. Een apart profiel voor de mannen komt er voorlopig niet in de app, maar vanaf 20 oktober 2023 kan je er de collectie wel in bestellen”, zegt Veronique De Vliegher.
Apotheken
“We hebben er lang, maar grondig over nagedacht hoe we onze app op een slimme manier konden koppelen aan het bestaande verkoopsnetwerk in de Belgische apotheken. Het intense overleg én hun betrokkenheid resulteert in een loyaliteitssysteem. Je persoonlijke profiel is verbonden met een door jou gekozen apotheek. Als je bestelt, wordt je product rechtstreeks bij jou thuis geleverd. Jouw aangeduide apotheek krijgt per bestelling credits waarmee ze extra promotiemateriaal of testers voor op de winkelvloer gratis kunnen aanschaffen”, gaat Veronique De Vliegher verder.
30.000 Downloads
Na ruim twee maanden staat de teller op bijna 10.000 downloads, een cijfer dat volgens Veronique de komende weken fors gaat stijgen. “In het eerste jaar mikken we op 30.000 gebruikers die onze app permanent op zak hebben en gebruiken. Inschrijven voor workshops, maximaal 3 per jaar, kan sinds 1 september 2023 alleen nog maar via de app. Op 31 december 2023 stoppen we met onze fysieke stempelkaarten en gaan we over naar de digitale versie van ons spaarsysteem dat je nu al terugvindt in de app. De gespaarde punten kan je wel alleen maar omruilen in je apotheek. We merken dat die omschakelingen, maar vooral ook het persoonlijke karakter én de gebruiksvriendelijkheid van onze gratis app nu al een reden zijn voor het succes.”
De gratis beautyapp van Cent Pur Cent vind je in de App-store en op Google Play.
Meer info: https://centpurcent.com/pages/faq-app
Foto banner: © Roland Hermans