02-09-2024
Foto's KabukiFest 2023: @RiGorgeous
Volgende week zaterdag 7 september 2024 kan je tussen 10 en 20 uur terecht op en de site van de Genkse Hangar58 op het domein van Bokrijk voor de 2de editie van ‘KabukiFest’. Met bijna een verdriedubbeling in voorverkoop naar 1500 tickets en meer dan 3000 vierkante meterfestivaloppervlakte, wordt dit ‘het grootste beauty, fashion en lifestyle festival van de Lage Landen’. “Door samen te werken met nationale en internationale topmerken, ook uit onze eigen sector, hebben we deze groei in twee edities gerealiseerd”, zegt de Hasseltse beautyonderneemster Caroline Rigo (RiGorgeous), die met haar team de drijvende kracht is achter de schermen. Naast de aanwezigheid van haar eigen minerale make-upmerken (Cent Pur Cent en i.am.klean), strikte de organisatie ook internationale wereldspelers zoals Moroccanoil en het Duitse, populaire luxehuidverzorgingsmerk BABOR, Marc Ibane (Nederland), Mesoestetic (Spanje) e.a. Ook nationale merken zoals Nomige, Mylène, e.v.a. zijn aanwezig op ‘KabukiFest’. “Die samenwerkingen met onze collega’s en de aanvullende merken past perfect in onze Rigoodness-visie, waar we naast de drie pijlers - Good hearted, Good Inspired en Good Connected – nog een 4de aan toevoegen: Good Researched. ‘KabukiFest’ is een fysieke plek waar we mensen uit onze sterke digitale community (Cent Pur Cent heeft ondertussen ruim 17.000 trouwe Facebook-volgers) met elkaar verbinden en samenbrengen in ‘real life’ wat zorgt voor een unieke beleving”, zegt Caroline Rigo. Voor meer informatie en de laatste tickets voor het ‘KabukiFest’ van aanstaande zaterdag, kan je terecht op www.kabukifest.be
Internationaal
Op de Hasseltse Stadsheide, in de kantoren van RiGorgeous, heerst er al dagen een gezellige drukte. Samen met haar team treft Marketing Project Manager Anouck Sarlée de laatste voorbereidingen voor ‘KabukiFest’. Anouck en haar collega’s hebben er nu al veel zin in: “Meer dan ooit draait onze tweede editie rond de beleving van beauty, fashion en lifestyle. Zowel in het aantal bezoekers als de festivaloppervlakte maken we een grote sprong voorwaarts. Dat we zo snel konden groeien hadden we nooit gedacht. Dankzij de medewerking van heel wat nationale en internationale merken slagen we in ons opzet. We zijn een op en top ‘belevingsfestival’, waar we een uitgebreide dj line-up combineren met hippe food en drinks, workshops en op het podium ‘power talks’ van inspirerende vrouwen. Bij Parfum de Linge ontdek je een assortiment van meer dan 25 verschillende geuren wasparfum. Moroccanoil, een wereldspeler en pionier in het verrijken van schoonheidsproducten met arganolie tot luxe, is aanwezig met een selectie van hun succesvolle haar- en bodyproducten. Ook het Duitse BABOR, een merk dat zich richt op luxe huidverzorging en cosmetica gebaseerd op de combinatie van de nieuwste wetenschappelijke technieken, is present. Werkelijk alles op ‘KabukiFest’ draait om de unieke beleving die alle aanwezigen uitgebreid gaan ervaren.”
Geprikkelde zintuigen
Op ‘KabukiFest’ worden werkelijk alle zinguiten geprikkeld. Zo vertelt de ‘Mond van de Waarheid’(Bongiorno) jou wat je moet drinken, vind je bij Parfumado het juiste merkparfum in reisformaat en kom je erachter dat het eten van gefermenteerde tomaten jouw leven een enorm boost kan geven. Het team van Fermentistas Kleijman geeft dat mee tijdens een power talk on stage, maar je kan het als festivalganger ook zelf ervaren op hun stand. Daar kan je terecht voor een een bijzondere workshop ‘hoe gefermenteerde priobiotische tomatenbommetjes maken’, waarbij de deelnemers effectief kerstomaten leren fermenteren.
Caroline Rigo (links) en Cynthia Reekmans (rechts)
© Roland Hermans
Duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (SDGs)
Voor Caroline Rigo (RiGorgeous) is ‘KabukiFest’ ook het startschot van een druk najaar. In de zomer is er hard gewerkt aan de missie, de visie en de strategie. Naast ‘Good Hearted, Good Inspired en Good Connected’ werd ‘Good Researched’ toegevoegd als 4de pijler van de RiGorgeous-visie. “We hebben onze SDG’s (Sustainable Development Goals) in kaart gebracht. Voor de consument is het belangrijk om transparant en duidelijk te communiceren, zeker omdat zij ondertussen door het bos de bomen niet meer zien. Wat is nog waarheid wanneer het gaat over ‘gezonde ingrediënten’? Op vijf jaar tijd is de cosmeticawereld enorm geëvolueerd, ten koste van de wetenschappelijke benaderingen. Merken spelen in op de trends en de vraag van de markt, waardoor ze vaak roepen dat ze natuurlijker zijn en duurzamer dan anderen. Bij ons draait het om ‘as natural as needed’, zonder het wetenschappelijke en de bewijzen rond ingrediënten uit het oog te verliezen. Daarom passen we onze formules ook aan, laten we ons omringen door experten en reiken we de hand naar eerlijke merken waarmee we willen samenwerken. Zo geven we onze community en volgers de kans om ook met die juiste producten aan de slag te gaan. Daarom werken we ook graag samen met Barbara Geusens (Nomige), dokter in de dermatologishe wetenschap. We laten ons voortdurend adviseren en bijstaan met raad van bijvoorbeeld ‘de beste apothekers’. Samen met hen zoeken we naar de best mogelijke oplossingen en formules. We streven intens naar de inclusiviteit van alle huidtypes. Vandaar de aanvulling ‘Good Researched’ in ons missiestatment. ”
‘KabukiFest’ vindt komende zaterdag 7 september 2024 tussen 10 en 20 uur plaats aan Hangar58 op het domein van Bokrijk (Genk). Info en de laatste tickets vind je op www.kabukifest.be. Meer info over de de minerale make-up en verzorgingsproducten alsook de Rigoodness-visie vind je op www.rigorgeous.be