16-04-2024
Eind maart was de Hasseltse beautyonderneemster Caroline Rigo (RiGorgeous) met haar team te gast op de Beauty in Düsseldorf en afgelopen week waren ze drie dagen te gast op de Beauty Trade in Utrecht, twee toonaangevende internationale make-upbeurzen waar het Belgische minerale make-upmerk Cent Pur Cent zijn introductie niet heeft gemist. “Terwijl we in België al goed ingeburgerd zijn via ons netwerk van bijna 1000 apotheken, zetten we in Nederland stappen met behulp van huidexperts en richten we ons op de beautysector. Op basis van o.a. de feedback die we krijgen op de beurzen, maar ook via ons sterke socialmedianetwerk, voelen we dat Europa klaar is om onze minerale make-upmerken te omarmen. Meer dan ooit zijn vrouwen bezig met zelfzorg. Niet alleen mentaal, ook lichamelijke verzorging is een belangrijk onderdeel van dat totaalplaatje. De afgelopen jaren zijn we sterk gegroeid met onze merken, waardoor we nu budget kunnen vrijmaken voor buitenlandse expansie. We doen dat op een solide basis, net zoals we het verhaal in eigen land de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Volgend weekend zijn we te gast op Cosmofarma in het Italiaanse Bologna. Net als bij ons, werken we in Italië aan een gelijkaardige samenwerking met lokale apotheken. Met bijna 60 miljoen inwoners en duizenden apotheken kost dat behoorlijk veel tijd (lacht). In elk Europees land waar we komen, zoeken we naar samenwerkingen of werken we met een lokaal team dat de markt door en door kent. Die kennis en ervaring zijn een grote meerwaarde en dragen bij aan ons succes. De dag dat er in elk Europees land stralende vrouwen rondlopen met onze minerale make-up, zijn we geslaagd in ons opzet. Dat is op lange termijn de gezonde ambitie.”
Beauty-automaat
Op de afgelopen beautybeurzen van Düsseldorf en Utrecht trokken Caroline Rigo en haar team alle aandacht met hun opvallende beauty-automaat: “Onze grijpmachine is een echte blikvanger. Beursbezoekers krijgen een jeton waarmee ze zelf kunnen grijpen in een automaat gevuld met een mix van onze minerale make-up. Ongelofelijk hoeveel mensen dol zijn op dat toestel. Het aantal filmpjes dat ze ondertussen al hebben gemaakt en gedeeld op social media is niet meer bij te houden. We kregen ook al de vraag of deze beauty-automaat niet gehuurd kan worden als attractie. Uiteraard nemen we hem komend weekend weer mee naar Italië, en na afloop gaan we eens goed nadenken over wat we ermee kunnen doen. Ondertussen hebben we ook al een andere blikvanger gekocht voor de volgende beurzen, want we hebben de smaak te pakken. Het kost veel tijd, maar als je ziet hoeveel contacten het oplevert en welke mogelijkheden we hierdoor op Europees niveau krijgen, hebben we dat er met veel plezier voor over.”