De Romeo’s schenken 13.150 euro aan Make-A-Wish ® voor de recordverkoop van 1,5 miljoen frikandellen

Het is het hoogste bedrag sinds hun samenwerking, wanneer we kijken naar de 13.150 euro die De Romeo’s en Vanreusel dit jaar opnieuw schenken aan Make-A-Wish ® Belgium-Vlaanderen. Ze kunnen dit doen door de recordverkoop van meer dan 1,5 miljoen stuks van De Romeo’s Frikandel XXL tijdens het voorbije coronajaar. “We spreken over 526 kilometer worst. Dat is vanaf onze fabriek in Hamont, waar ze worden geproduceerd, tot voorbij Londen. Met hun 35 centimeter zijn het inderdaad geen kleine jongens. In alle Belgische frituren worden ze al een paar jaar verkocht. Ook in Wallonië, waar ze De Romeo’s ondertussen kennen van hun worsten in plaats van hun muziek”, zegt marketingmanager Maurice De Kroon namens Vanreusel.

Het is geweldig dat we de voorbije jaren, naast de interesse voor onze muziek en optredens, ook een heel trouw worstenpubliek hebben opgebouwd in de Belgische frituren. Het is inderdaad opmerkelijk dat, geheel tegen de stroom in, er nog nooit zoveel De Romeo’s Frikandellen XXL zijn gegeten als tijdens het voorbije coronajaar. Onze worsten hebben de mensen dichter bij elkaar gebracht. Dat is mooi, want dankzij hun steun en die van alle frituristen, kunnen we vandaag weer een mooi bedrag schenken aan Make-A-Wish ® Belgium-Vlaanderen. Met die centen kan de vereniging nog meer hartenwensen van kinderen die lijden aan een levensbedreigende ziekte realiseren", klinkt het bij De Romeo's.

Voor het derde jaar op rij neemt Hilde Vander Stichele, Algemeen Coördinator van Make-A-Wish ® Belgium-Vlaanderen, de cheque dankbaar in ontvangst: “In het kader van de pandemie hebben we dit jaar het woord HOOP centraal gezet. Hoop op een leven na Covid-19. Het gaf ons allen de moed om door te bijten en de opgelegde maatregelen te volgen. Dat is nu net wat onze wenskinderen dagdagelijks meemaken en wat de essentie is van onze missie! Door uit te kijken naar hun wensvervulling vinden ze de kracht om te vechten tegen de vreselijke ziekte waaraan ze lijden en de vele behandelingen die ze moeten ondergaan, met alle restricties die hiermee gepaard gaan. Hoop doet leven! Dankzij de fantastische steun van De Romeo’s en Vanreusel wordt hoop werkelijkheid, want wensjes kosten nu éénmaal centjes.

Alle betrokken partijen engageren zich opnieuw voor het vervolg en steken in het lopende jaar zelfs nog een extra tandje bij. Maurice De Kroon: “Met onze derde recordschenking erbij, zitten we nu aan 35.000 euro en we hopen dat we volgend jaar de gecumuleerde kaap van 50.000 euro voor dit goede doel kunnen aantikken. Binnenkort staat er op de bakjes van De Romeo’s Frikandel XXL ook een Spotify-icoontje. Als je dat scant, word je onmiddellijk doorgeschakeld naar de actuele playlist van De Romeo’s. Daar vind je hun songs en ontdek je binnenkort ook hun nieuwe muziek. Tijdens het eten van je frietjes, met uiteraard hun bijhorende worst, beleef je dubbel plezier en kan je straks extra lang genieten en nagenieten van De Romeo’s.

Algemene omkadering De Romeo's: House of Entertainment.

Met cookies werkt deze website vlot en kunnen we u inhoud op maat tonen. Als u verder surft of op "Ja, ik accepteer cookies" klikt, dan aanvaardt u deze cookies. Meer informatie