30-08-2022

‘Ex on The Beach: Double Dutch’-fenomeen Harrie Snijders lanceert zijn debuutsingle ‘Rechter Handje’

Ook Jebroer (‘Banaan’, ‘Kind van de Duivel’), Afro Bros, Revie en Dylan Dos Santos werkten mee

In no-time 100.000 Spotify-streams, want zo snel gaat het met ‘Rechter Handje’, de debuutsingle van tv-persoonlijkheid Harrie Snijders. De Brabander, die drie jaar geleden bekend werd bij het grote publiek door zijn deelname als EX in de MTV-serie ‘Ex on The Beach: Double Dutch’, was één van dé smaakmakers in dat tv-seizoen. Harrie was al actief als dj achter de draaitafels, maar samen met Jebroer, Afro Bros, Revie en Dylan Dos Santos bracht hij zopas zijn debuutsingle ‘Rechter Handje’ uit, waar hij zelf de vocals op zingt. De song is gebaseerd op een populaire socialmediachallenge, waarbij diegene die een drankje in zijn rechterhand houdt, verplicht is om deze in één teug leeg te drinken ("atten"). Na het virale succes van de challenge en filmpjes, hoopt Harrie Snijders dat zijn debuutsingle ‘Rechter Handje’ dezelfde weg opgaat. De track is digitaal beschikbaar op alle platformen.

Het idee voor dit nummer ontstond niet tijdens een studiosessie, maar twee jaar geleden tijdens een zomertour in Chersonissos”, zegt Harrie Snijders meteen enthousiast. “Het was iets eenvoudig dat snel viraal ging, waardoor we meteen ook het idee kregen om bij die challenge ook een toffe song te maken. De aanstekelijke beat van mijn debuutsingle ‘Rechter Handje’ is gecreëerd door producer Sandersville en het duo Afro Bros, die beiden hun eigen magie toevoegden aan de track. Het is ook de eerste keer dat ik een nummer zelfi inzing en het prettige is ook de samenwerking met Jebroer en rapper Revie. Deze laatste zou je nog kunnen herkennen van de rapgroep FMG. Ik ben ontzettend blij met het eindresultaat. Het is de perfecte song geworden om op los te gaan. Eén ding weet ik zeker: wie tijdens het volgende feestje niet op zijn 'rechter handje' let, moet drinken.

Over Harrie Snijders

In 2019 werd de Brabander bekend door zijn intreden als EX in de MTV–serie 'Ex on The Beach: Double Dutch' en hij werd al snel één van de smaakmakers van het seizoen. In hetzelfde jaar nam hij deel in het 'EOTB DD AllStar-seizoen' als original. In 2022 is hij weer terug in seizoen 8 van 'Ex on The Beach: Double Dutch'. De geboren entertainer wist in 2019 meer dan 100 clubs en festivals in Nederland en België op z'n kop te zetten. Het voorbije jaar is zijn agenda alleen maar gegroeid. Zijn recente zomertour bestaat uit meer dan 50 shows in 7 verschillende landen. Na zijn eigen reality serie op tv-zender Spike, kreeg Harrie zijn eigen programma op TLC en Discovery+. In zijn nieuwste programma ‘Daten op het kamp: Harrie zoekt een vrouw’ en in ‘Harrie: van het kamp naar de ring’ volgen de camera’s Harrie’s leven als succesvolle dj die zoekt naar de perfecte liefde.

Over Jebroer

Jebroer is een multi-platina verkopende artiest die niet alleen in Nederland, maar ook in België en Duitsland enorme successen heeft. Met zijn nieuwste wereldwijde trilogie-album 'Zes Sechs Six' spreekt hij ook zijn Engelstalige publiek aan. Jebroer heeft een enorme stap genomen in de moderne muziekindustrie, daarmee scoorde hij in verschillende hitlijsten met o.a. 'Kind Van De Duivel', 'Symphony' en 'Mutter' . Hij was ook te zien op de meest grootste muziekfestivals. Met meer dan 400 miljoen streams en views, en twee miljoen maandelijkse luisteraars heeft Jebroer inmiddels een internationale fanbase opgebouwd en staat regelmatig met internationale artiesten op de grootste podia.

Over Afro Bros

Giordano Ashruf en Rashid Badloe, bekend als de Afro Bros, zijn een Latin Grammy genomineerd Nederlands DJ/producer duo. Zij (co) produceerden de nummer 1-hits 'Energie' en 'Come Again' van Ronnie Flex, Frenna en Boef. Ze produceerden ook (mede) de Latin Grammy-genomineerde track 'Sua Cara' van Major Lazer. Hun grootste hit, tevens Latin Grammy-genomineerd, is de track van Nicky Jam & J Balvin 'X'. Deze track bereikte 2 miljard views op YouTube en heeft meer dan 900 miljoen streams op Spotify. In 2019 brachten ze 'Instagram' samen met Dimitri Vegas & Like Mike, David Guetta, Daddy Yankee & Natti Natasha uit. De track bereikte meer dan 200 miljoen streams. In 2022 bereiden zij zich voor op nieuwe tracks met internationale artiesten en reizen de wereld rond om hun "Booty Beats" naar de dansvloeren te brengen.

Met cookies werkt deze website vlot en kunnen we u inhoud op maat tonen. Als u verder surft of op "Ja, ik accepteer cookies" klikt, dan aanvaardt u deze cookies. Meer informatie