14-07-2021
Met bijna 3 miljoen YouTube-views en ruim 8,2 miljoen Spotify-streams, was de debuutsingle ‘Van mij alleen’ van Jeffrey Heesen en Brace vorig jaar een absolute voltreffer. De oorwurm heeft het bijzonder goed gedaan in Nederland, maar ook in Vlaanderen vond het vlotjes z'n weg naar radio, televisie en in de streams. Voor de talrijke fans van dit kleurrijke duo is er nu goed nieuws, want met ‘Kadootje’ zijn ze helemaal terug. “We zijn terug, dus gooi die handen in de lucht. Even weggeweest, we zijn op het feest. Ja we zijn terug”, zingen ze letterlijk en dat zie je ook als je naar de videoclip van hun nieuwste meezinger kijkt.
“Heesje en Breesje staat nu éénmaal voor een feestje”, zegt het duo lachend. “Het doet goed om te zien hoe mensen weer bij elkaar komen en hoe we langzaam maar zeker weer gezellig kunnen en mogen feesten met z’n allen. Uiteraard hebben we dat keihard gemist. De warmte van het publiek, afkomstig van een dansende massa die enthousiast meezingt en geniet van de tropische sfeer die we volop delen met onze nieuwe single. Het is bijna letterlijk een muzikaal ‘Kadootje’ dat we uitpakken. Een geschenkje voor iedereen die na deze bijzondere tijden nood heeft aan warmte en vooral heel veel gezelligheid. Thuis, met vrienden, in de kroeg of elders, dat maakt niet uit. Zolang er maar op een veilige manier kan worden gevierd en getoast op het leven. Als wij met elkaar in de studio zitten, dan ontstaat er bijzondere chemie en een onbezonnen gezelligheid (lacht) die heel wat mooie dingen voortbrengt”, klinkt het bij het duo dat met ‘Kadootje’ alweer een stevige optie neemt op een nieuwe zomerhit. “Laten we vooral onthouden dat het de hoogste tijd is om het leven te vieren. Dat staat voorop”, aldus Jeffrey en Brace. Wedden dat je al gelukkig wordt wanneer je nog maar kijkt of luistert naar het nieuwste ‘Kadootje’ van Heesje en Breesje. Opgelet, want één luister- of kijkbeurt is voldoende om het liedje een ganse dag mee te zingen, inclusief de prettige feestgarantie die gevoelsmatig onmiddellijk overheerst.
Plug & promo: House of Entertainment.