17-04-2024
Van tien rugzakken aan de keukentafel tot een bloeiend en groeiend bedrijf. Dat is waar Kelly Cuppens uit Zonhoven sinds 2017 dag in dag uit aan werkt. Ze doet dat met één vraag in het achterhoofd: wat heeft een mama nodig om zich volledig te ontzorgen? Met ‘Drukke Mama’s’ biedt Kelly het antwoord. Wat begon als een projectje tijdens het zoeken naar een job, draaide uit tot een gigantisch succes. Kelly, zelf moeder van twee, kent de uitdagingen die drukke mama’s ervaren en zocht een manier om hen te ondersteunen. ‘Drukke Mama’s’, de Facebookgroep met bijna 90.000 leden en de gelijknamige, award winnende webshop met 360.000 unieke bezoekers per jaar, biedt een omkadering en community waarin vrouwen aan diepgaande zelfzorg kunnen doen. Hier staat voor één keer niet het kind centraal, maar wel de mama. De groep biedt een warm en actief vangnet, de webshop zorgt dan weer voor de benodigdheden. Producten in verschillende categorieën – voor moeder en kind – die uniek zijn in de Benelux, getest en goedgekeurd door het gezin van zaakvoerder Kelly, maar evengoed een bruisende blog, zorgen samen voor een totaalervaring.
Meer informatie: https://drukkemamas.be
Facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/drukkemama/
Instagram: https://www.instagram.com/drukkemamas/
In het voorjaar van 2017 richtte de Zonhovense Kelly Cuppens (41), echtgenote en mama van twee, de Facebookgroep ‘Drukke Mama’s’ op. Zonder enige verwachting, maar met een duidelijke visie voor ogen, wou Kelly een platform bieden waar vrouwen hun ervaringen met elkaar kunnen delen. De groep, die al gauw een levendige en warme community werd, telt acht jaar later bijna 90.000 leden.
Dat het merk ‘Drukke Mama’s’ aansloeg, was vrijwel meteen duidelijk. Slechts enkele maanden na het opstarten van de Facebookgroep, zette Kelly een volgende stap in haar missie en zag de gelijknamige webshop in oktober 2017 het daglicht. Het doel past perfect binnen het totaalplaatje: één centrale plek waar drukke mama’s – die geen tijd noch energie hebben om tientallen verschillende webshops af te schuimen – alles kunnen vinden om hun leven gemakkelijker te maken. Van speelgoed voor de kinderen tot verzorgingsproducten voor mama. Het is voornamelijk mama’s leven dat zorgelozer gemaakt wordt. Hoe? Omdat Kelly en haar helpende handen alles testen! “Op de Drukke Mama’s webshop kunnen bezorgde moeders zorgeloos rond snuisteren. Alle 2.000 productsoorten hebben mijn man, mijn kinderen, onze helpende handen of ik eigenhandig getest en goedgekeurd. Als het niet aan onze standaarden voldoet, bieden we het niet aan. Als het voor mij, onze kinderen of ons team niet goed genoeg is, dan ook niet voor iemand anders. Simpel”, zegt Kelly vastberaden.
Die boodschap heeft ook de nodige professionals in het vak bereikt. ‘Drukke Mama’s’ won maar liefst zes keer de ‘Webshop of the Year’-prijs in de categorie ‘speelgoed’. Vorig jaar behaalde de webshop voor het eerst ook de overwinning in de categorie ‘persoonlijke verzorging’, voor o.a. Ici Paris XL en Douglas.
Ondanks de succescijfers, 50.000 bestellingen en 360.000 unieke bezoekers per jaar, meet de online shop zich niet met een Bol of Dreamland: “We willen niet de snelste of goedkoopste zijn, maar wel de beste oplossingen, de beste service, de beste producten, … aanbieden. Een groot deel van ons aanbod is exclusief, uniek én nergens anders in de Benelux te koop. Onze helpende handen zijn vlot bereikbaar en ons motto is dan ook: 'We zijn er voor jou!'. Drukke Mama’s is een totaalbeleving. Van het surfen op de site, die ook interessante blogposts bevat, het verwerken van de bestelling door onze helpende handen, tot de kleine cadeautjes in de doos. De Facebookgroep, heeft niet als primaire functie om een reclamebord te zijn voor de webshop, maar de groep versterkt de drukke mama’s community. Beide onderdelen versterken elkaar dan weer in hun werking en bieden zo een totaalpakket.”