06-07-2021

Ninja Express van Gentse Creative Conspiracy is klaar om met eOne/Hasbro de wereld te veroveren!

Na o.a. de succesreeks ‘Uki’ kondigt het Gentse productiehuis Creative Conspiracy samen met de globale entertainmentstudio eOne (Peppa Pig en PJ Masks) van speelgoedgigant Hasbro, de wereldwijde lancering aan van hun nieuwe animatiereeks ‘Ninja Express’. De TV serie werd bedacht door Kim Claeys en richt zich op kinderen tussen zes en negen jaar. Ze toont de avonturen van de speciale pakjesdienst van Kiro, Konpeki en Aka, drie ninja’s met superkrachten.
Gedurende twee jaar werkten 80 mensen aan de serie, verspreid over teams in Gent, Parijs, Lille en Dublin die werden aangestuurd door producent Creative Conspiracy. Samen met o.a. eOne/Hasbro en Warner Media (Cartoon Network, Boomerang en HBO) werd meer dan 10 miljoen euro geïnvesteerd in het eerste seizoen, dat bestaat uit 52 afleveringen van 11 minuten. Vanaf 1 juli is ‘Ninja Express’ bij ons te zien op Ketnet, met de stemmen van o.a. Govert Deploige, Kobe Van Herwegen, Vicky Florus en Dieter Troubleyn. Ook verschillende internationale zenders hebben de serie opgepikt en starten de uitzendingen samen met Ketnet. In Engeland is BBC mee aan boord, in Frankrijk Gulli en in China Huace. Met uitzondering van Amerika verzorgt Warner Media de wereldwijde uitzendingen van deze prestigieuze animatiereeks die in Vlaanderen werd ontwikkeld.

Ninja Express
Stel je een pakjesdienst voor die dag en nacht de gekste dingen levert en die niet onderhevig is aan de beperkingen van tijd en ruimte. Een dienst die nota bene wordt geleid door drie kleine super-ninja’s met superkrachten. Kiro (de gele Ninja) kan door ruimte en tijd kijken. Konpeki (de blauwe Ninja) opent portalen waardoor het trio door tijd en ruimte kan reizen. Tot slot beheerst Aka (de rode Ninja) de buitengewone techniek om een massa in te ademenen, waardoor gigantische bestellingen kunnen worden verkleind. Een dinosaurus nodig? Geen probleem: Kiro weet waar en wanneer ze die kunnen vinden. Konpeki brengt hen daarheen en Aka kan, nu ja, de dino laten krimpen om hem vervolgens netjes bij jou aan de deur af te leveren. Lukt dat rond een uur of zes? Bel dan naar Ninja Express!
Maar opgepast, soms verloopt niet alles volgens plan… wanneer een papa bij Ninja Express een houten schommelpaard bestelt voor het verjaardagsfeestje van zijn dochter, komen Ninja’s terug met het paard van Troje… met alle gevolgen vandien.

Wijde wereld
Voor bedenker Kim Claeys is Ninja Express de eerste creatie die een internationale tv-serie is geworden. "Het is een hele ervaring om te zien hoe iets wat ontstaat als een droedeltje op papier, de weg te zien afleggen tot TV reeks”, zegt hij. “Grappig hoe zo'n figuren gaandeweg hun eigen leven leiden. En straks stappen ze de wijde wereld in... Hopelijk sturen ze me nog es een kaartje..."

Lange adem
Het is een werk van lange adem geweest”, zegt Luc Van Driessche, oprichter van Creative Conspiracy. “Een serie van deze omvang kan je enkel maken door samen te werken met buitenlandse partners en zenders. Dat vraagt heel wat tijd, kennis en ervaring om dit op te zetten en uit te rollen. De pittige investering van meer dan 10 miljoen werd gedragen door o.a. eOne/Hasbro en Warner Media (Cartoon Network, Boomerang en HBO), en lokaal vonden we geld bij VRT, het VAF, Screen Flanders en de Tax Shelter. De eigenlijke productie nam 2 jaar in beslag met teams in Gent, Parijs, Lille en Dublin. In totaal spreek je dan al snel over een 80-tal mensen, waarvan meer dan de helft in Vlaanderen. Toen we goed en wel begonnen waren, gingen we in lockdown. Gelukkig wordt al het werk digitaal gedaan, dus een groot deel van onze mensen kon thuis verder werken, maar het internationale productieproces werd hierdoor wel complexer. We mogen van geluk spreken dat we over erg getalenteerde mensen beschikken, zij brachten alles tot een goed einde

We zijn zeer tevreden met het resultaat,” zet Peter Decraene, partner bij Creative Conspiracy en verantwoordelijk voor Business Development, het gesprek verder. “Het enthousiasme bij al onze partners is bijzonder groot. Naast de absurde verhaallijnen, de spanning én de superkrachten, heeft Ninja Express genoeg troeven waardoor we er alle vertrouwen in hebben dat kinderen en hun ouders de reeks snel zullen omarmen. Voor een klein Belgisch bedrijf als het onze was het best spannend om te kunnen samenwerken met gevestigde namen als BBC en Warner Media. Het feit dat we eOne, het bedrijf achter Peppa Pig en PJ Masks, als cofinancier en commerciële partner konden strikken, maakt dat we met deze animatiereeks echt in goede handen zijn.

Ketnet
Met tonnen humor, fascinerende verhalen, veel onverwachte invalshoeken en out-of-the-box oplossingen, past de reeks helemaal binnen de waarden van Ketnet. Als zender zijn we blij dat we Ninja Express hebben kunnen coproduceren. We verwelkomen de drie Ninja’s en hun fantastische avonturen met open armen in de grote Ketnet-familie!”, zegt Ketnet’s Telidja Klaï.

Vicky Florus en Peter Van Gucht verzorgen de Vlaamse stemmen van de Ninja’s. In de cast komen we o.a. ook nog Govert Deploige, Kobe Van Herwegen en Dieter Troubleyn tegen. Zij verzorgen de stemmen van diverse personages in dit eerste seizoen.

Internationaal
We zijn erg trots om Ninja Express te delen met kids over heel de wereld”, zegt Olivier Dumont, die aan het hoofd staat van eOne’s Family Brands afdeling. “De reeks vindt de ultieme balans tussen hilarische humor en hartverwarmende momenten en we zijn zeker dat de kijkers dol zullen zijn op onze drie kleurrijke ninja’s - Aka, Kiro en Konpeki. De creatieve teams hebben met deze show écht iets speciaals afgeleverd.

Ninja Express gaat vanaf 1 juli in première op Ketnet (België), Turner’s Boomerang en Cartoon Network (Europa, Midden-Oosten, Afrika, Latijns Amerika, Azië, Australië en Nieuw-Zeeland) en vanaf 3 juli op BBC(Verenigd Koninkrijk). Gulli (Frankrijk) en China volgen later dit jaar.

Ninja Express werd mede mogelijk gemaakt door het VAF/Mediafonds, Screen Flanders, de Tax Sheltervan de Belgische federale regering via Casa Kafka Pictures, Creative Europe (Media Programme of the European Union), CNC (Centre National du Cinéma et de l’Image Animée), Pictanovo en de regio Hauts-de-France.

Pers & communicatie: House of Entertainment.

Met cookies werkt deze website vlot en kunnen we u inhoud op maat tonen. Als u verder surft of op "Ja, ik accepteer cookies" klikt, dan aanvaardt u deze cookies. Meer informatie