11-08-2021

Vooraanstaande entertainmentbedrijven Pretpraters en House of Entertainment bundelen per direct de krachten

“Deze synergie brengt niet alleen een uitzonderlijke verzameling aan creativiteit, vakkennis en ervaring in alle aspecten van entertainment onder één dak, maar zal dankzij creatieve kruisbestuiving ook zorgen voor nieuwe inspiratie en impulsen bij onze medewerkers.”
- Pieter Ramboer, CEO House of Entertainment -

“Complementariteit creëert unieke kansen voor de artiesten, gezichten, events en externe klanten van beide bedrijven.”
- Johnny Quidé, Gedelegeerd Bestuurder Pretpraters -

‘Never waste a good crisis!’. Dat is duidelijk het devies bij entertainmentbedrijven Pretpraters (Hove) en House of Entertainment (Aalst). De contacten over mogelijke samenwerkingen waren er al langer, maar door de beschikbare tijd die de coronapandemie de voorbije maanden (helaas) creëerde in de entertainmentwereld, werden de informele gesprekken steeds concreter en raakten dermate in een stroomversnelling dat ze leidden tot een spraakmakende synergie. Pretpraters, dat zich als vooraanstaand creatief entertainmentbedrijf op korte tijd wist te onderscheiden als theater- en tv-productiehuis, in comedy, formatontwikkeling en artiestenmanagement, bundelt per direct de operationele krachten met het ambitieuze House of Entertainment (H.O.E). 



De aandeelhouders van beide bedrijven (Johnny Quidé, Kris Bloemen en Pieter Ramboer) ondertekenden de intentie om nog voor einde dit jaar alle activiteiten onder eenzelfde overkoepelende entiteit onder te brengen. Johnny Quidé (gedelegeerd bestuurder Pretpraters) zal binnen deze structuur de verantwoordelijkheid opnemen over het audiovisuele en content departement, en gedelegeerd bestuurder worden van de nieuwe raad van bestuur. Hij behoudt ook de aansturing van de Nederlandse investeringen van Pretpraters (TVB theater en PnP Media), die volledig onafhankelijk van België zullen gaan opereren. Pieter Ramboer, huidig CEO House of Entertainment, zal ook in de nieuwe structuur als CEO verantwoordelijk zijn voor de leiding van het samengevoegde entertainmentbedrijf.

House of Entertainment legde, verstevigde en verankerde de voorbije jaren z’n fundamenten in de Vlaamse entertainmentwereld. Het organiseert in normale tijden jaarlijks een 100-tal eigen succesvolle evenementen (Snelle – Live in de Lotto Arena , Jan Smit - Live in het Sportpaleis, Festival van de Ambiance, Adamo in Concert, Rob de Nijs – Voor het laatst (Sportpaleis)…) en behartigt binnen de eigen communicatie-, boekings-, management-, label- en publishing-afdelingen ook op maat en naargelang de wensen, de belangen van artiesten en personaliteiten als Ann Van Elsen, Snelle (Vlaanderen), Andy Peelman, Belle Perez, Bert Gabriëls, De Romeo’s, Ianthe Tavernier, Omdat Het Kan Soundsystem, Daniel Busser en Jérémie Vrielynck. De productie-afdeling biedt innovatieve (totaal)oplossingen aan voor externe organisatoren en is inzetbaar voor de volledige of gedeeltelijke technische productie van events, concerten, party’s, bedrijfsfeesten, tv- en theaterproducties, beurzen, … Ook de communicatie-afdeling onderscheidt zich ook al jaren door het opzetten van creatieve (pers)promotie en marketingopdrachten voor externe klanten (podiumkunsten, events, bedrijven, merken).

De nieuwe operationele structuur betekent niet enkel een gevoelige uitbreiding van infrastructuur (beide locaties - kantoor House of Entertainment in Aalst en kantoor/opnamestudio’s Pretpraters in Hove - blijven behouden), maar vooral van creativiteit, ervaring en vakkennis. Dit alles moet zorgen voor een nog completere omkadering en dienstverlening voor zowel externe klanten als de eigen events en artiesten/gezichten, en moet van de nieuwe groep een toonaangevende speler met toonaangevende projecten maken in de Belgische entertainmentwereld.

“De contacten zijn er al langer”, zo zegt Johnny Quidé, gedelegeerd bestuurder van Pretpraters. “Pieter Ramboer en ik kennen elkaar vanuit vroegere samenwerkingen en projecten in de entertainmentwereld al zowat 12 jaar. Onze beide bedrijven maakten de voorbije jaren een gelijkaardige evolutie door binnen de sector. Onze paden kruisten zich professioneel dus regelmatig, zonder dat we elkaar in de weg stonden of als concurrenten beschouwden, want we bespeelden grotendeels een ander, maar vooral complementair speelveld. Pretpraters ontwikkelde zich voornamelijk als creatief productiehuis voor theater en televisie, en focust op comedy en humor als rode draad binnen z’n activiteiten. House of Entertainment heeft z’n roots in de event- en muziekwereld, en evolueerde van daaruit. Pieter en ik hadden het eerder al wel eens gehad over de mogelijke optie van een structurele samenwerking tussen Pretpraters en House of Entertainment. Corona gaf ons nu de nodige tijd om dat echt concreet te bekijken en met succes.

Pretpraters heeft recent fors geïnvesteerd in de vestiging in Hove, waar naast de kantoorruimtes ook een state-of-the-art green key studio werd gebouwd, geschikt voor opnames van live streams, Webinars, podcasts, videoclips, multicam-shows, tv-programma’s en panelgesprekken. Die investering gaan we uiteraard optimaal benutten en exploiteren. Het kantoor van House of Entertainment in Aalst behouden we ook, dus men zal op 2 adressen kunnen aankloppen als men ons nodig heeft.

De authenticiteit en filosofie van Pretpraters gaat met deze samenwerking ook absoluut niet verloren. Integendeel, het bedrijf Pretpraters wordt uitgepuurd en brengen we binnen deze structuur terug naar de essentie; een échte humor- en comedy-kern binnen deze groep vol diensten voor alle facetten van entertainment. Onze artiesten, talenten, klanten en medewerkers zullen allemaal ook gebruik kunnen maken van de verschillende afdelingen, infrastructuur, kennis en het uitgebreide netwerk van House of Entertainment. Maar ook omgekeerd creëren we met Pretpraters nieuwe kansen voor de House of Entertainment artiesten, klanten en teamleden. We voegen o.a. audiovisuele productie, format- en contentcreatie, theaterboekingen (Postbus 11), theaterproductie en een uitgebreid netwerk aan complementaire contacten toe.

Naast mee de strategie bepalen van de nieuwe groep, ga ik me ontfermen over het audiovisuele departement en het management van de Pretpraters-artiesten. Anderzijds voer ik onafhankelijk de aansturing van de Nederlandse tak van Pretpraters (impresariaat TVB theater en mediabedrijf PnP Media), die niet onder deze nieuwe structuur valt. Het spreekt echter voor zich dat er op deze manier wel een natuurlijke link tussen België en Nederland is, en daar operationeel optimaal gebruik van gemaakt kan worden.

“Net als Johnny zie ik deze synergie als ééntje waar het samengaan echt meer oplevert dan puur de som der delen”, pikt CEO van House of Entertainment Pieter Ramboer in. “We brengen een uitzonderlijke verzameling aan creativiteit, vakkennis en ervaring in alle verschillende aspecten van entertainment samen onder één dak. Dit gaat binnen onze nieuwe structuur zorgen voor een creatieve kruisbestuiving, nieuwe inspiratie en impulsen bij onze werknemers, waar niet enkel onze eigen events, artiesten en personaliteiten die we begeleiden van gaan profiteren, maar zeker ook externe klanten die aankloppen bij House of Entertainment voor welk aspect dan ook binnen onze sector.

Of het nu om events, muziek, marketing, communicatie, (pers)promotie, productie, management, (theater)boekingen, social media, contentcreatie, formatontwikkeling of (tv-/audio)opnames gaat, we hebben het allemaal 'in House'.

De samenwerking en toekomstige integratie, betekent een enorme meerwaarde voor House of Entertainment en een nieuwe uitbreiding van ons dienstencentrum. We willen inspireren, ontwikkelen, innoveren en onvergetelijke momenten creëren voor jong en oud. Dit door klanten en talenten te begeleiden en ondersteunen op basis van een langetermijnvisie, open communicatie en creatief ondernemerschap. House of Entertainment wil op deze manier een toonaangevend allround entertainmentbedrijf met toonaangevende projecten zijn”,
zo besluit Pieter Ramboer.

Met cookies werkt deze website vlot en kunnen we u inhoud op maat tonen. Als u verder surft of op "Ja, ik accepteer cookies" klikt, dan aanvaardt u deze cookies. Meer informatie