29-05-2024
De hondenvoermarkt zit boordevol merken die beweren de gezondste keuze te zijn. Maar wat houdt dat juist in, gezond voor een hond? Laat de consument zich niet te vaak verleiden door de mooie praatjes en marketing? Heeft het baasje voldoende kennis van de ingrediëntenlijst? Cas Casier (35) uit Menen ging samen met zijn nutrioniste Eve Verstappen aan de slag. Ze ontwikkelden de perfecte hondenvoeding – een proces dat een volledig jaar duurde. Het resultaat is een semi moist brok die op z’n minst revolutionair te noemen is. Gemaakt met machines die oorspronkelijk gebruikt werden voor mensenvoeding, biedt YDOLO (Your Dog Only Lives Once) voeding aan met maar liefst 75% vers vlees of vis. Geen granen, erwten of andere fillers, maar wel extra groenten, fruit, kruiden en supplementen voor gewrichten, spijsvertering, vacht, … . Dit allemaal traag gegaard in het eigen sap op een lage temperatuur. Een ongeëvenaard lekkere voeding die voor minder stoelgang zorgt. Zo draagt het baanbrekend hondenvoermerk bij tot de gezondheid en het welzijn van honden wereldwijd en gaat het onder het motto ‘kwaliteit wint altijd’ de concurrentie aan met de hoge marketingbudgetten van de grote merken. YDOLO wist op de internationale en toonaangevende dierenbeurs Interzoo in Duitsland met hun ijzersterke en beloftevolle verhaal alvast de aandacht te trekken van geïnteresseerde distributeurs uit o.a. Australië, Spanje, Chili, Frankrijk, Maleisië, Griekenland en nog veel meer. De YDOLO hondenvoeding is vanaf nu te koop bij heel wat dierenspeciaalzaken in België en Nederland. Meer informatie: https://ydolo.eu/nl/
Vandaag lanceert Cas Casier (35) uit Menen het gloednieuwe hondenvoermerk YDOLO – Your Dog Only Lives Once. Tijdens zijn zoektocht naar de ideale voeding bleef hij op zijn honger zitten. In dat gedachtengoed ging Cas, die met YDOLO reeds 4 jaar een sterk groeiende distributeur van gezonde hondenvoeding is binnen België & Nederland, in februari 2023 aan de slag met alle opgedane kennis en info van therapeuten uit de sector.
“Als baasje wil je altijd het beste voor je trouwe viervoeter. Maar bepalen wat dat is, het beste, vergt kennis. Je ziet heel veel goede marketing, die vanalles belooft, maar wanneer je gewoon even kijkt naar de samenstelling, dan val je achterover. Als er bv staat: Eend (14% vers, 14% gedroogd), gedroogde aardappel, gedroogde erwten, dierlijk vet, …; ga er dan maar vanuit dat de aardappel en de erwt samen meer dan 50% van de voeding uitmaken. Zelf in de ‘gespecialiseerde voeding’ is het zo. Meestal is er zelfs geen vlees te bespeuren, maar bv gevogelte proteïnen, wat meestal eigenlijk de proteïnen zijn die gewonnen worden uit het malen van de pluimen. Het gaat dus vaak om poeder dat overbewerkt en verhit is en waar al heel veel vitaminen, mineralen en smaak uit zijn. Veel baasjes zien hun hond als hun beste vriend(in) of zoals een kind, maar amper 1% weet echt wat er in de voeding zit. Hoe moeten zij dan de correcte voeding kiezen? Mijn ultieme tip is: lees en leer de samenstellingen. Gezondheid begint vanbinnen, met gezonde voeding en snacks. Gezondheidsproblemen kan je niet vermijden of oplossen met supplementen en geneesmiddelen, zolang je het fundament, de dagelijkse voeding, niet aanpakt. Met YDOLO bieden we een merk aan met een gegarandeerde en transparante kwaliteit, waar de baasjes blindelings op kunnen vertrouwen. Als baasje geef je tenslotte de gezondheid van je beste vriend(in) uit handen. Dat is geen evidentie.”
– Cas Casier, zaakvoerder YDOLO
Getest en goedgekeurd door Zowizoo
Samen met nutritioniste Eve Verstappen werd ieder ingrediënt individueel onderzocht en beoordeeld op de toegevoegde waarde. Alles wat niet natuurlijk is voor de spijsvertering of waar onvoldoende wetenschappelijk onderzoek over bestaat, werd verbannen uit de formules. Na een proces dat maar liefst meer dan een jaar en het volledige kapitaal van de onderneming in beslag nam, zijn de unieke recepten compleet. De inspanningen hebben geresulteerd in een voeding die al de interesse heeft gewekt van meer dan 150 winkels, trainers en fokkers in de Benelux nog voor het op de markt is. Niet alleen de honden van Cas hebben de voeding reeds getest en goedgekeurd, ook Audrey Goeman, zaakvoerder van Zowizoo in Kontich, de grootste dierenwinkel van België, ondervond het eigenhandig.
“Chess, onze cairn terrier, is een moeilijke eter. We hebben echt al heel veel merken geprobeerd en ze kreeg tot nog toe een combinatie van droog- en natvoer. Een voeding eten, gewoon uit de zak, was nog nooit gelukt! Tot we haar de semi moist met eend van YDOLO gaven. Die nam ze zonder aarzelen aan en blijft ze ook eten, zonder dat we extra natvoer moeten geven. Het is bijna niet te geloven! Mocht ik het niet zelf hebben ervaren, zou ik het misschien niet geloven. Baasje en hond zijn er zeer blij mee!”
Revolutionair productieproces en unieke samenstelling
Die unieke samenstelling wordt bekomen door een baanbrekend en nooit eerder gezien productieproces. Door de ingrediënten traag te garen op een lage temperatuur in het eigen sap, vergelijkbaar met een “slow cooking” bereidingswijze, behoudt de zachte brok een maximum aan eiwitstructuur, vitaminen, mineralen, belangrijke voedingsstoffen én smaak. Het voer bestaat uit 75% vers vlees en/of vis én 25% groenten, fruit en functionele supplementen. Bovendien bevat het geen granen, glycerine, soja, erwten, gluten of andere fillers, waardoor het veel makkelijker en natuurlijker te verteren is. Het resultaat is een betere opname in het lichaam en dus minder stoelgang. De voeding bevat ook geen zalm of tonijn, enkel wild gevangen vis, zoals sardines of ansjovis. De productiemachines, waarvan een deel oorspronkelijk ontworpen voor de menselijke voedingsindustrie, zijn aangepast om de hoogste kwaliteit en veiligheid te garanderen. YDOLO is een pionier, want de voeding bevat ingrediënten die nooit eerder gebruikt werden in diervoeder, zoals twee soorten paddenstoelen die het immuunsysteem ondersteunen. Onder het motto ‘Kwaliteit wint altijd’ streeft YDOLO ernaar om de beste voeding voor honden aan te bieden, met een ongeëvenaarde focus op kwaliteit en innovatie.
Internationale belangstelling
Enkele weken geleden vond in het Duitse Neurenberg de internationale en toonaangevende dierenbeurs Interzoo plaats. Onmisbare gast op de beurs was natuurlijk YDOLO. Door het ijzersterke verhaal, de beloftevolle samenstelling en torenhoge kwaliteit, trok de gloednieuwe speler op de markt meteen de aandacht van geïnteresseerde distributeurs en zijn er reeds gesprekken gaande met potentiële partners uit 25 landen waaronder Italië, Polen, Zwitserland, Australië, Spanje, Chili, Frankrijk, Maleisië, Griekenland en nog veel meer. YDOLO Healthy & Pure hondenvoeding is verkrijgbaar in vijf verschillende smaken en is vanaf vandaag te vinden in heel wat dierenspeciaalzaken in België en Nederland.
Meer informatie: https://ydolo.eu/nl/